torsdag 30. september 2010

Testing av shampoo i pulverform!


I september fikk vi inn pulvershampoo i butikkhyllene! Du tenker kanskje som jeg tenkte, at pulver i dusjen ikke fungerer, men joda det var ikke noe problem:) Jeg og min familie har nå testet ut denne noen uker, og vil dele erfaringen vår med dere.
Pulvershampooen kommer i hva jeg vil kalle det, en ''saltbøsse'', den har mange hull på toppen og det er derfor enkelt å helle ut pulveret i hånda uten at det kommer vann inn i den. Pulveret lukter godt, og kan minne litt om en god urte-te. Pulveret kan man ta rett i håret, men jeg fant ut at det å blande bittelitt vann i den før man tar den i håret gjør det lettere å fordele den i håret. (Det samme syntes mannen min) Man MÅ vaske håret to ganger med denne. Første gangen skummer ikke shampooen noenting, men ikke bry deg om dette, for shampooen virker godt selv om den ikke skummer. (Man får kanskje følelsen av at man ikke får vasket håret rent når den ikke skummer, men det blir rent og man venner seg raskt til pulvershampoo.) Så når shampooen har virket litt, skyller du ut og tar i en gang til. Og DENNE gangen skummer den!! Første gangen blir håret vasket rent, mens ved andre gangen gjør det naturlige skummet mest virkning på håret og hodebunnen. Husk å la den virke noen minutter!
Så til hvordan håret føles etterpå. Det første som slo meg ved denne var at man skulle tro det var balsam i shampooen, for aldri har håret mitt vært enklere å børste etter en dusj! (Fikk litt wow-følelse) Håret mitt føltes mer fyldig, men samtidig lett og det var enkelt å stelle. Og det luktet godt:)
Mannen min likte også godt denne. Han er plaget med flass og irritert hodebunn, og det første han merket var at han ikke klødde så mye lenger. Hodebunnen har også blitt mye bedre etter at han begynte med denne. Så ingen tvil om at ingrediensene er både pleiende og gode for både hår og hodebunn. Vi kan helt klart anbefale denne videre!

Ønsker du å lese mer om shampooen eller se hva den inneholder, så finner du den i butikken:)
Shampooen kommer i både 100 gram (som vist på bilde) og koster 89,- og i 450 gram (glasskrukke) som koster 349,-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar